ΕΠΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ TIGER 1200 | ΔΥΤΙΚΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΝΟΤΙΑΣ ΑΦΡΙΚΗΣ
Η Νότια Αφρική φιλοξενεί μια πληθώρα απομακρυσμένων, διαφορετικών και επικών τοποθεσιών οδήγησης μοτοσυκλετών που είναι πραγματικά δύσκολο να ξεπεραστούν. Με ένα δίκτυο χωματόδρομων άνω των 700.000 χιλιομέτρων, η χώρα μπορεί να θεωρηθεί ως ο κορυφαίος προορισμός για μοτοσικλετιστές που θέλουν να ξεφύγουν σε μια επική περιπέτεια με μια Tiger 1200.
Οι φίλοι Bruce, (Διευθύνων Σύμβουλος της Triumph South Africa) και ο Joe (Ιδιοκτήτης της Bonafide Moto Co) έχουν ταξιδέψει μαζί σε μερικές χώρες της Νότιας Αφρικής τα τελευταία 5 χρόνια. Τον Μάρτιο του 2023, ξεκίνησαν μαζί μια νέα περιπέτεια για να εξερευνήσουν το Δυτικό Ακρωτήριο της Νότιας Αφρικής. Ο στόχος ήταν να αναγνωριστούν ορισμένες διαδρομές για τα επερχόμενα ταξίδια και να δοκιμαστεί η Tiger 1200 σε κάποιο δύσκολο έδαφος. Διάβασε παρακάτω την αφήγηση του Joe για την περιπέτεια.
«Είχα ταξιδέψει κάποια από αυτήν τη διαδρομή στο παρελθόν με το φορτηγό μου πριν από χρόνια, αλλά το να ζήσω όλα αυτά τα ορεινά περάσματα, τα απομακρυσμένα τμήματα χωματόδρομων και να οδηγήσω κυριολεκτικά στο νοτιότερο άκρο της Αφρικής (Ακρωτήρι Agulhus) με μια Tiger 1200 ήταν πραγματικά μια εμπειρία από λίστα εμπειριών ζωής», είπε ο Joe Fleming.
«Ενώ η Triumph είναι η επιχείρησή μου στη Νότια Αφρική, είναι επίσης η «απελευθέρωσή» μου. Ζώντας στο Γιοχάνεσμπουργκ, δεν προλαβαίνουμε συχνά να ζήσουμε την απέραντη ομορφιά που έχει να προσφέρει το Δυτικό Ακρωτήρι. Με την Tiger 1200 να είναι η καθημερινή μοτοσυκλέτα της επιλογής μου, αυτός ήταν ένας απίστευτος τρόπος να περάσω χρόνο μαζί της στο «φυσικό της περιβάλλον», είπε ο Bruce Allen.
Γιατί να επιλέξεις το Δυτικό Ακρωτήρι για μια επική περιπέτεια;
«Η πλειονότητα των περιηγήσεων και των περιπετειών που διοργανώνει η Bonafide Moto Co αναχωρούν από την έδρα μας στο Γιοχάνεσμπουργκ. Για τους τουρίστες που προέρχονται από την Ευρώπη και άλλες χώρες, το Κέιπ Τάουν τείνει να είναι ο προτιμώμενος προορισμός για τους ανθρώπους να πετούν και να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος των διακοπών τους ενώ βρίσκονται στη Νότια Αφρική.
Η ίδια η πόλη μπορεί να υπερηφανεύεται για μερικές από τις καλύτερες παραλίες στον κόσμο, επικές πεζοπορίες σε μικρή απόσταση με το αυτοκίνητο από την παραλία και ένα τέλειο σημείο μετάβασης σε υπέροχες ημερήσιες διαδρομές σε οινοποιεία ή άλλες γραφικές τοποθεσίες.
Με αυτό κατά νου, σχεδιάστηκε μια διαδρομή που θα αναχωρούσε από το Κέιπ Τάουν και θα οδηγούσε τους επισκέπτες σε μερικά από τα πιο εμβληματικά ορεινά περάσματα του Δυτικού Ακρωτηρίου και σε ορισμένα απομακρυσμένα μέρη της περιοχής. Υπήρχαν αρκετές ημέρες του ταξιδιού όπου δεν θα βλέπαμε άλλο όχημα, άνθρωπο ή ζώο για ώρες. Η Νότια Αφρική είναι πραγματικά ξεχωριστή από αυτή την άποψη, καθώς είναι πολύ εύκολο να βγεις έξω από την πόλη, να βρεις έναν χωματόδρομο και να απομακρυνθείς με μια μοτοσυκλέτα».
Πόσο καιρό διήρκεσε το ταξίδι;
«Η διαδρομή που επιλέξαμε για αυτή την περιπέτεια ήταν 1300 χιλιόμετρα και επιλέξαμε να την κάνουμε σε 4 μέρες. Περίπου το 40% της διαδρομής ήταν χωμάτινο. Για δύο αναβάτες αυτή η απόσταση είναι διαχειρίσιμη, αλλά είναι επίσης αρκετά ζόρικη. Ξέραμε ότι θα υπήρχαν ξυπνήματα νωρίς το πρωί και μεγάλες μέρες, αλλά αυτό είναι το νόημα ενός αναγνωριστικού ταξιδιού σαν αυτό.
Όταν ανοίξουμε το ταξίδι σε άλλους αναβάτες που θα έρθουν να συμμετάσχουν, τότε μπορούμε πραγματικά να το επεκτείνουμε. Για να κάνουμε την οδήγηση πιο διαχειρίσιμη, θα συντομεύσουμε την απόσταση κάθε μέρας οδήγησης, ώστε να υπάρχει λίγο περισσότερος χρόνος παύσης για τους ανθρώπους να γνωρίσουν λίγο περισσότερο τη χώρα.
Για το επόμενο ταξίδι, θα προσθέσουμε επίσης λίγο περισσότερη συνολική απόσταση και μερικές ακόμη ημέρες για να εξερευνήσουμε άλλες τοποθεσίες που δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε, όπως το Tankwa Karoo. Ανυπομονώ πραγματικά να προσφέρω αυτό το ταξίδι στο μέλλον για να έρθουν και να το απολαύσουν άνθρωποι από όλο τον κόσμο. Θέλουμε η Νότια Αφρική να γίνει συνώνυμη με τους προορισμούς λίστας εμπειριών ζωής για μοτοσυκλετιστές».
Ποιες ήταν μερικές από τις προκλήσεις του ταξιδιού;
«Η ποσότητα της βροχής που συναντήσαμε έκανε τα πράγματα αρκετά ενδιαφέροντα. Τα δελτία καιρού έδειξαν ότι ήταν πολύ πιθανό να συναντήσουμε βροχή, αλλά από την εμπειρία μου ποτέ δεν ξέρεις τι να περιμένεις μέχρι να φτάσεις εκεί. Έβρεχε 3 από τις 4 ημέρες του ταξιδιού, αλλά ειλικρινά ήταν μια τόσο υπέροχη εμπειρία να μπορέσεις να διασχίσεις αυτό το μέρος της χώρας σε μοναδικές συνθήκες όπως αυτές που συναντήσαμε.
Ο συγχρονισμός μας ήταν επίσης πολύ ωραίος. Αποφύγαμε αρκετές μεγάλες καταιγίδες ακριβώς στην ώρα μας και δεν είχαμε ποτέ συνθήκες που φαινόταν υπερβολικές για να τις αντέξουμε.
Αυτό το μέρος της χώρας είναι αρκετά γνωστό για το ξηρό και άνυδρο κλίμα του, οπότε το να έχεις την ευκαιρία να το απολαύσεις στη βροχή ήταν πραγματικά ξεχωριστό. Μας επέτρεψε να κινηθούμε λίγο πιο αργά, να απολαύσουμε τη θέα και να δούμε μια άλλη πλευρά αυτής της περιοχής».
«Το πέρασμα Rooiberg Pass ήταν λίγο πιο τεχνικό με πολλά χαλαρά βράχια, αλλά και πάλι η Tiger 1200 απλά το κατάπιε. Κρατήσαμε χαμηλή ταχύτητα και αφήσαμε τη μοτοσυκλέτα να ωθηθεί πάνω στο βουνό. Πραγματικά δεν είχαμε κανένα πρόβλημα και ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι με τις μοτοσυκλέτες».
«Αυτές οι Tiger 1200 είναι απίστευτες, προσφέροντας την ευελιξία μιας μοτοσυκλέτας adventure μεσαίου βάρους, με όλη τη δύναμη και την άνεση μιας μεγάλης μοτοσυκλέτας adventure. Είτε πρόκειται για μια βραχώδη ανάβαση, για βόλτα σε ποτάμια ή για χαλαρή οδήγηση στους καλοδιατηρημένους ανοιχτούς χωματόδρομους, η μοτοσυκλέτα απλώς εμπνέει τόση αυτοπεποίθηση», είπε ο Bruce.
Ποιο ήταν το αγαπημένο σας μέρος του ταξιδιού;
«Για μένα ήταν η στάση σε αυτό το εστιατόριο που ονομάζεται «Kobus Se Gat». Βασικά πήγαμε εκεί δύο φορές χαχα. Βρίσκεται στη νότια πλευρά του περάσματος Swartberg λίγο πριν ξεκινήσεις το χωματόδρομο. Οδηγούσαμε στη βροχή τις τελευταίες 3-4 ώρες, μουσκεμένοι, κρυωμένοι και πεινασμένοι. Μπήκαμε μέσα με τα αδιάβροχα κοστούμια μας να στάζουν, φορώντας ακόμα τα κράνη και ήμασταν μούσκεμα από τη βροχή. Η προσοχή μου στράφηκε κατευθείαν στο τεράστιο τζάκι που είχε μια μανιασμένη φωτιά.
Η πρώτη μου σκέψη ήταν να παραγγείλω ένα φλιτζάνι καφέ, να παραγγείλω λίγο φαγητό και να βγάλω όλα τα βρεγμένα ρούχα μου (κάλτσες, μπότες, γάντια κ.λπ.) για να τα τοποθετήσω δίπλα στη φωτιά. Κάθε φορά που μπορείς να σταματήσεις κάπου για να στεγνώσεις τα ρούχα σου στη φωτιά και να φας κάτι ζεστό, είναι μια καλή μέρα με τη μοτοσυκλέτα.
Επαγγελματική συμβουλή: Αν σταματήσετε εκεί για μεσημεριανό γεύμα ή πρωινό, θα συνιστούσα να πάρετε το Roosterkoek (παραδοσιακό νοτιοαφρικανικό ψωμί) με αυγό, μπέικον και τυρί», είπε ο Joe.
Για τον Bruce, «τα κυριότερα σημεία του ταξιδιού μου ήταν «τα απροσδόκητα», που οφείλονταν σε μεγάλο βαθμό στις ασυνήθιστες βροχοπτώσεις στην περιοχή. Ταξιδεύοντας κατά μήκος ενός χωματόδρομου, μέσα από διαβάσεις νερού, και μερικές φορές φθαρμένους δρόμους, μη βλέποντας άνθρωπο για 150 χλμ, φτάνοντας σε μια χαμηλή γέφυρα και βλέποντας ανθρώπους κολλημένους στην άλλη πλευρά, περιμένοντας να υποχωρήσει το νερό. Φτάνοντας σε ένα ορεινό πέρασμα με πινακίδα «κλειστός δρόμος» λόγω πλημμύρας και συνειδητοποιώντας ότι καβαλάμε Tiger 1200, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αυτό είναι το νόημα της adventure οδδήγησης για μένα».