ΠΡΟΤΖΕΚΤ TRIUMPH TE-1
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ ΣΤΟ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
ΦΑΣΗ 2 – ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΜΟΝΑΔΑΣ ΙΣΧΥΟΣ
Με τη συναρπαστική αποκάλυψη του πρωτοποριακού προηγμένου ηλεκτρικού κινητήρα και της μπαταρίας και των πρώτων σχεδίων για το τελικό πρωτότυπο Project TE-1, η Φάση 2 αυτής της συνεργασίας ορόσημο τεσσάρων φάσεων επάνω στον βρετανικό σχεδιασμό και τη μηχανική καταλήγει σε μια επιτυχημένη ολοκλήρωση.
Επιτυγχάνοντας τους στόχους που ανακοινώθηκαν κατά την έναρξη του Project TE-1 τον Μάιο του 2019, με επίκεντρο την ανάπτυξη εξειδικευμένης τεχνολογίας ηλεκτρικών μοτοσικλετών και καινοτόμων ολοκληρωμένων λύσεων, αυτή η μοναδική συνεργασία μεταξύ των Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd και WMG στο Πανεπιστήμιο του Warwick που χρηματοδοτήθηκε από το Office for Zero Emission Vehicles, έχει ήδη επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα.
Συμπεριλαμβανομένης της καινοτομίας στη σχεδίαση της μπαταρίας και του κινητήρα, τα αρχικά αποτελέσματα απόδοσης δοκιμών υπερβαίνουν κατά πολύ τους τρέχοντες δείκτες αναφοράς και τους στόχους της βιομηχανίας. Οι εξελίξεις στην απόδοση, την αποδοτικότητα και την αυτονομία επιτρέπουν στο Project TE-1 να επιτύχει πλήρως τους στόχους των συνεργαζόμενων μερών για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και του προφίλ της βρετανικής βιομηχανίας, παρέχοντας ουσιαστική συμβολή στη μελλοντική στρατηγική ηλεκτρικών μοτοσικλετών της Triumph.
Ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση της Φάσης 2 - με την αποκάλυψη του πρωτοτύπου μπαταρίας και κινητήρα, τα αρχικά αποτελέσματα απόδοσης υψηλού επιπέδου και τα πρώτα πρωτότυπα σχέδια για τη μοτοσικλέτα Project TE-1 που θα δημιουργηθεί στο τέλος της επόμενης φάσης.
Τα βασικά επιτεύγματα του πρότζεκτ μέχρι σήμερα περιλαμβάνουν αποτελέσματα δοκιμών που δείχνουν σημαντική καινοτομία στη μάζα, την τεχνολογία μπαταρίας και την απόδοση του κινητήρα που υπερβαίνουν τον στόχο που έθεσε το UK Automotive Council για το 2025. Επιτεύχθηκαν έτσι οι φιλόδοξοι στόχοι του πρότζεκτ για πραγματική καινοτομία για ένα νέο πρότυπο πλήρως χρησιμοποιήσιμης απόδοσης ηλεκτρικής μοτοσικλέτας.
Το Project TE-1 είναι μια μοναδική συνεργασία μεταξύ τεσσάρων μεγάλων βιομηχανιών και ακαδημαϊκών ηγετών του Ηνωμένου Βασιλείου – της Triumph Motorcycles, της Williams Advanced Engineering, του τμήματος e-Drive της Integral Powertrain Ltd., και του WMG, στο Πανεπιστήμιο του Warwick.
Το πρότζεκτ TE-1 χρηματοδοτείται από το Γραφείο Κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για οχήματα μηδενικής εκπομπής (OZEV) και παραδίδεται μέσω του Innovate UK.
«Η ολοκλήρωση της Φάσης 2, και τα πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα, προσφέρουν μια συναρπαστική ματιά στο πιθανό ηλεκτρικό μέλλον και δείχνουν το ταλέντο και την καινοτομία αυτής της μοναδικής βρετανικής συνεργασίας. Χωρίς αμφιβολία, το αποτέλεσμα αυτού του πρότζεκτ θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές μας προσπάθειες για την ικανοποίηση της φιλοδοξίας και της επιθυμίας των πελατών μας να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και για πιο βιώσιμες μεταφορές» είπε ο Nick Bloor, Διευθύνων Σύμβουλος της Triumph. «Αυτό το σημαντικό έργο θα αποτελέσει ένα από τα θεμέλια για τη μελλοντική μας στρατηγική για ηλεκτρικές μοτοσικλέτες, η οποία τελικά επικεντρώνεται στην παροχή όσων θέλουν οι αναβάτες από την Triumph τους: την τέλεια ισορροπία απόδοσης, χειρισμού και πραγματικής χρηστικότητας, με γνήσιο χαρακτήρα Triumph».
PROJECT TE-1 – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΦΑΣΗΣ 2
Πρωτότυπο μπαταρίας και κινητήρα
WILLIAMS ADVANCED ENGINEERING (WAE)
Με βάση τις συμφωνημένες προδιαγραφές, εντοπίσαμε την κατάλληλη τεχνολογία κυψελών και την αρχιτεκτονική της μπαταρίας για την επίτευξη των στόχων απόδοσης. Χρησιμοποιώντας αυτό ως πλαίσιο, στη συνέχεια βελτιστοποιήσαμε τη διάταξη της μονάδας μπαταρίας για να εξισορροπήσουμε τη μάζα και τη θέση μέσα στο πρωτότυπο πλαίσιο λαμβάνοντας υπόψη το κέντρο βάρους, τον χώρο και τη σχέση με το σύστημα κινητήρα και φόρτισης.
Εκτός από τη διάταξη της μονάδας, έχουμε επίσης αναπτύξει μια νέα και μοναδική μονάδα ελέγχου οχήματος η οποία είναι ενσωματωμένη στη μπαταρία για την ελαχιστοποίηση του βάρους και της συσκευασίας. Παράλληλα, η WAE δημιούργησε επίσης καινοτόμο λογισμικό διαχείρισης μπαταριών για να διασφαλίσει ότι η ισχύς παρέχεται σε σχέση με την απόδοση της μπαταρίας.
Το αποτέλεσμα της Φάσης 2 για τη WAE περιλαμβάνει μια πλήρως δοκιμασμένη μπαταρία με αποτελέσματα απόδοσης που ξεπερνούν οτιδήποτε άλλο στην αγορά όσον αφορά την ισχύ και την ενεργειακή πυκνότητα.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που εργαζόμαστε σε αυτό το πρότζεκτ, δουλεύοντας για την παροχή τεχνολογίας μπαταριών επόμενης γενιάς και συστημάτων ελέγχου. Μέσα στο τρέχον τοπίο, η πλειονότητα τεχνολογιών ηλεκτρικών μοτοσικλετών προσφέρει αναμφισβήτητα συμβιβασμένες επιδόσεις όταν τα επίπεδα φόρτισης μπαταρίας είναι χαμηλά. Χρησιμοποιώντας μια ελαφριά, συμπαγή λύση καταφέραμε να προσφέρουμε στον αναβάτη όλη την απόδοση όλη την ώρα (ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας) και μια κορυφαία αυτονομία για την κατηγορία. Έχουμε επικεντρωθεί στην ώθηση των ορίων για τη μείωση της μάζας και τη βελτιστοποίηση της θέσης του πλαισίου για να ωφεληθεί η οδική συμπεριφορά. Έχουμε επίσης ωθήσει τα όρια της απόδοσης της μπαταρίας, εξισορροπώντας το σχεδιασμό για επιτάχυνση και εμβέλεια, με προσομοιώσεις μοντελοποιημένες στην οδήγηση στην πίστα. Με άλλα λόγια, όσο πιο επιθετικά γίνεται», δήλωσε ο Dyrr Ardash, Senior Commercial Manager της Williams Advanced Engineering. «Η ενεργειακή πυκνότητα αυτής της νέας μπαταρίας θα είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά από την υπάρχουσα τεχνολογία, δίνοντας στον αναβάτη περισσότερη ισχύ, για περισσότερο διάστημα. Η WAE έχει επίσης σχεδιάσει και αναπτύξει μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου από την αρχή, συνδυάζοντας το σύστημα διαχείρισης μπαταριών με τις λειτουργίες ελέγχου της μοτοσυκλέτας σε ένα πακέτο. Αυτό αποτελεί καινοτομία για αυτήν την αγορά, που ωφελεί τη συσκευασία και την ενσωμάτωση, ενώ βελτιστοποιεί την απόδοση και την αυτονομία».
ΤΜΗΜΑ E-DRIVE ΤΗΣ INTEGRAL POWERTRAIN LTD
Η εμπειρία μας στον σχεδιασμό και την κατασκευή κινητήρα και μετατροπέα αιχμής μας βοήθησε να ωθήσουμε αυτήν την τεχνολογία στο επόμενο επίπεδο για το πρότζεκτ TE-1. Στη Φάση 1 εργαστήκαμε για την ενσωμάτωση του κανονικά ξεχωριστού κινητήρα και του μετατροπέα σε ένα ενιαίο, συμπαγές, πακέτο. Η ενσωμάτωση μειώνει τη μάζα και τον όγκο του συστήματος μετάδοσης κίνησης μειώνοντας τα επιπλέον κουτιά, τις βάσεις, τις σωληνώσεις ψυκτικού και τις συνδέσεις υψηλής τάσης στο όχημα.
Η καινοτόμος ιδέα ολοκλήρωσης είναι επίσης πλήρως κλιμακούμενη, με την οποία ο αριθμός των σταδίων ισχύος μπορεί να αυξηθεί για μεγαλύτερης διαμέτρου, υψηλότερης ροπής κινητήρες για παράδειγμα. Σε συνδυασμό με την υπερσύγχρονη τεχνολογία κινητήρων, έχουμε δει ήδη πολύ συναρπαστικά αποτελέσματα, με τον κινητήρα να επιτυγχάνει πυκνότητα ισχύος διπλάσια από τον στόχο που έθεσε το Automotive Council του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2025.
Έχουμε επίσης εφαρμόσει προηγμένη τεχνολογία διακόπτη καρβιδίου πυριτίου στον μετατροπέα, γεγονός που μειώνει τις απώλειες και έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόδοση, παροχή ισχύος και εμβέλεια. Στο τέλος της Φάσης 2, είμαστε περήφανοι που έχουμε κατασκευάσει έναν πλήρως λειτουργικό, νέο, πρωτότυπο κινητήρα που έχει δοκιμαστεί στον πάγκο και προσφέρει όλες τις πτυχές της απόδοσης.
«Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στο πόσο καλή οδική συμπεριφορά και απόδοση έχει μια μοτοσικλέτα είναι η μάζα, οπότε στην Integral Powertrain έχουμε επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην πραγματοποίηση μιας βαθμιαίας αλλαγής στη σχεδίαση κινητήρα και μετατροπέα, αφαιρώντας για παράδειγμα τα καλώδια υψηλής τάσης. Αυτό παρέχει ένα προϊόν που είναι σημαντικά πιο συμπαγές και ελαφρύτερο από οτιδήποτε διατίθεται σήμερα στην αγορά. Ο κινητήρας παράγει 130kW ή περίπου 180 PS ιπποδύναμη, αλλά ζυγίζει μόνο 10 κιλά, πολύ ελαφρύτερος από την υπάρχουσα τεχνολογία και σαφώς ένα μικρό κλάσμα της μάζας των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Andrew Cross, Διευθύνων Σύμβουλος της Integral Powertrain Ltd. «Η τεχνολογία διακόπτη καρβιδίου πυριτίου στον νέο, κλιμακωτό ενσωματωμένο μετατροπέα μας θα συμβάλει στη θέσπιση νέων προτύπων όσον αφορά την απόδοση της ηλεκτρικής μοτοσικλέτας. Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σημαίνει μικρότερο βάρος συνολικά με σημαντικά μεγαλύτερη απόδοση και αυτονομία. Παράλληλα, έχουμε δώσει πολύ μεγάλη έμφαση στο σχεδιασμό για την κατασκευή και τη δραστηριότητα συναρμολόγησης, έτσι ώστε όλη αυτή η υψηλή απόδοση κινητήρα και μετατροπέα να μπορεί να προσφέρεται οικονομικά. Τελικά, πρόκειται πραγματικά για έναν κορυφαίο κινητήρα που θα συμβάλει στον καθορισμό του μέλλοντος της ηλεκτρικής κινητικότητας. Με το πρότζεκτ TE-1 είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό το ορόσημο έργο για τη βρετανική βιομηχανία».
WMG, ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ WARWICK
Στo WMG έχουμε συνεργαστεί στενά με όλους τους συνεργάτες TE-1 κατά τις Φάσεις 1 και 2 για την ανάπτυξη αντιπροσωπευτικών μοντέλων για την προσομοίωση των συστημάτων της μοτοσυκλέτας, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας, του κινητήρα και του ελέγχου του οχήματος. Αρχικά, αυτό μας επέτρεψε να επικυρώσουμε τις προδιαγραφές σε σχέση με την επιδιωκόμενη επιλογή εξαρτημάτων, αξιολογώντας κριτήρια απόδοσης όπως η αυτονομία και η τελική ταχύτητα με τα αρχικά μοντέλα. Αυτό επέτρεψε στην Triumph να πραγματοποιήσει ανάπτυξη λογισμικού σε πρώιμο στάδιο πριν από την κατασκευή υλικού με διεξοδικά προγράμματα δοκιμών για να διασφαλιστεί ότι οι πραγματικές δοκιμές μπορούν να επιτύχουν βελτίωση. Πιο πρόσφατα πραγματοποιήσαμε δοκιμές εξέδρας κινητήρα χρησιμοποιώντας το πρωτότυπο σύστημα κίνησης IPT για να διασφαλίσουμε ότι οι προσομοιώσεις μας είναι ακριβείς και για να επιβεβαιώσουμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί μέσα στο σύστημα όπως προορίζεται. Παρέχουμε επίσης οδηγίες στην Triumph σχετικά με τη μελλοντική νομοθεσία, τις υποδομές φόρτισης και τις στρατηγικές ανακύκλωσης που θα πρέπει να εφαρμοστούν σε μελλοντικές πλατφόρμες ηλεκτρικών μοτοσικλετών.
«Η δημιουργία αρχικών μοντέλων προσομοίωσης που βασίζονται σε υπολογιστή στην αρχή της Φάσης 1 ήταν καθοριστικής σημασίας για τη διασφάλιση ότι η επιλογή εξαρτημάτων ήταν κατάλληλη για την επίτευξη των στόχων απόδοσης που καθορίστηκαν από τους συνεργάτες για το Πρωτότυπο TE-1. Συνεχίσαμε με αυτήν τη δουλειά σε ολόκληρη τη Φάση 2 του έργου, βελτιώνοντας τα μοντέλα σε πολύ πιο περίπλοκο επίπεδο για να επιτρέψουμε σε εμάς και τους συνεργάτες να μιμηθούμε άλλα στοιχεία της μοτοσυκλέτας όπως φρένο, γκάζι, φωτισμό και άλλα συστήματα και μιμούμαστε την πραγματική οδήγηση για την παροχή ευκαιριών ανάπτυξης πριν από την πλήρη σχεδίαση των εξαρτημάτων. Επιπλέον, έχουμε δημιουργήσει μια φυσική εξέδρα ενσύρματη με όλες τις μονάδες ελέγχου, προκειμένου να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα δοκιμής επικύρωσης σχεδιασμού για να διασφαλίσουμε ότι η λειτουργία κάθε τμήματος ήταν εντός του επιτρεπόμενου εύρους» είπε ο Truong Quang Dinh, Επίκουρος Καθηγητής Συστημάτων Διαχείρισης και Ελέγχου Ενέργειας στο WMG, του Πανεπιστημίου του Warwick.
TRIUMPH MOTORCYCLES
Καθ 'όλη τη Φάση 2, η Triumph ανέπτυξε ένα ολοκαίνουργιο προηγμένο λογισμικό ελέγχου οχήματος το οποίο ενσωματώνει όλα τα ηλεκτρικά συστήματα για να διασφαλίσει διαισθητική απόκριση γκαζιού, πέδηση με ανάκτηση ενέργειας, έλεγχο πρόσφυσης και όλες τις λειτουργίες που θα περίμενε ένας πελάτης από μια μοτοσικλέτα Triumph υψηλής απόδοσης. Επιπλέον, έχουμε ενσωματώσει κορυφαίες στρατηγικές λειτουργικής ασφάλειας σε αυτό το λογισμικό, καθώς και έχουμε υποστηρίξει το WMG στις δοκιμές και έχουμε επίσης αναπτύξει πλήρως τη νέα πρωτότυπη οθόνη οργάνων. Παράλληλα με αυτήν την εργασία στο ηλεκτρικό σύστημα και το σύστημα ελέγχου, έχουμε σχεδιάσει ένα ολοκαίνουργιο πρωτότυπο πλαίσιο που περιλαμβάνει κύριο πλαίσιο και υποπλαίσιο που έχουν βελτιστοποιηθεί παράλληλα με τα πακέτα μπαταρίας και κινητήρα, τα οποία θα εξελιχθούν περαιτέρω στη Φάση 3 στο πρωτότυπο TE-1 που θα είναι χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα δοκιμής μουλάρι στη Φάση 4. Κατά τη διάρκεια αυτής της ανάπτυξης πλαισίου, έχουμε λάβει υπόψη τόσο τον σχεδιασμό μετάδοσης όσο και το τελικό στυλ του πρωτοτύπου TE-1, τα σχέδια του οποίου είμαστε στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψουμε για πρώτη φορά σήμερα.
Ο Steve Sargent, Διευθυντής Προϊόντων της Triumph δήλωσε: «Το σημείο εκκίνησης για εμάς στο έργο TE-1 ήταν να συγκεντρώσουμε σημαντικά σχόλια πελατών για το τι πραγματικά θέλουν οι αναβάτες από τις μοτοσικλέτες τους και να κατανοήσουμε πώς μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα μπορεί να προσφέρει την εμπειρία που επιθυμούν οι αναβάτες. Αυτό περιλαμβάνει την εξέταση του τρόπου οδήγησης, της αυτονομίας, και της αίσθησης και της φύσης της ισχύος και της ροπής, μαζί με την εργονομία και τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά τα σχόλια ξεκινήσαμε τη σχεδίαση του πλαισίου, εστιάζοντας στο να ενώσουμε τα πάντα στο πρωτότυπο TE-1 με έναν τρόπο που παρέχει μια εμπειρία οδήγησης που είναι συναρπαστική και νέα αλλά τελικά οικεία. Έχουμε αρχίσει να ορίζουμε την αλληλεπίδραση κινητήρα και μπαταρίας μέσω της βελτίωσης λογισμικού για να παρέχουμε μια συναρπαστική απόδοση ισχύος και απόκριση γκαζιού, η οποία παρέχει εξαιρετικό έλεγχο και διαίσθηση στον αναβάτη. Συνολικά με το στυλ θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που είναι φρέσκο και συναρπαστικό αλλά και μια φυσική εξέλιξη της μάρκας Triumph. Κάτι επιθυμητό από μόνο του, με διακριτό DNA Triumph και σίγουρα όχι κάτι διαφορετικό μόνο για χάρη του διαφορετικού. Συγκεντρώνοντας όλα αυτά μαζί με τους συνεργάτες, είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε την πρόοδο ενός τόσο συναρπαστικού οχήματος επίδειξης που ενσωματώνει την τεχνολογία αιχμής που απαιτείται για να καθοδηγήσει τη στρατηγική για τον μελλοντικό χάρτη πορείας των ηλεκτρικών μοτοσικλετών από την Triumph. Η ομάδα είναι περήφανη που ηγείται ενός τόσο καινοτόμου, ισχυρού και δυναμικού έργου με μια φανταστική ομάδα συνεργατών που τελικά θα έπρεπε να θέσει τη βρετανική μηχανική και το σχεδιασμό δικαιωματικά στην πρώτη γραμμή του μελλοντικού σχεδιασμού των 2 τροχών».